Blogs
5 tips om je op weg te helpen bij het
ontwikkelen van jouw branding
Branding is onmisbaar. Een krachtige merkidentiteit is van belang om een goede branding te ontwikkelen. Voor starters kan dit een enorme uitdaging zijn: er kan namelijk veel tijd en geld in gaan zitten. Studio Marly wil jou graag op weg helpen jouw branding te ontwikkelen, door middel van 5 handige tips waarmee je het meeste uit jouw branding kan halen!
1. Zorg dat je voorafgaand een product hebt dat staat als een huis.
Het is van noodzakelijk belang dat je voldoende tijd steekt in je product of dienst, voordat je aan de slag gaat met je branding. Het is belangrijk dat je als starter eerst het vertrouwen wint van je doelgroep. Hierna kan je je product op de kaart zetten!
2. Bepaal je doelgroep!
Het is heel belangrijk om te weten op wie je je branding wilt richten en hoe hierop in te spelen. Daarbij is het van belang dat je bij je doelgroep, een passende tone-of-voice gebruikt. Zorg er wel voor dat je dicht bij jezelf blijft, waardoor je het persoonlijk houdt.
3. Consistentie
Je gaat pas echt resultaat krijgen als je consistent blijft met wat je doet. Dit doe je door voorafgaand te bepalen wát je wilt vertellen, en hoe vaak. Dit zorgt tevens voor structuur en je houdt jezelf gemotiveerd. Ook weet de klant goed wat zij van jou kan verwachten!
4. Krijg inzicht in wat de klant wil
Als wij voor klanten aan de slag gaan, vinden wij het erg prettig om van tevoren helder te hebben wat de klant daadwerkelijk wil. Dit doen wij door de klant bijvoorbeeld te vragen om op Pinterest 5 foto’s te zoeken van ontwerpen die hij of zij mooi vindt, en 5 foto’s die hij of zij niet mooi vindt. Hierdoor krijgen wij inzicht in wat de klant wil en is het ook makkelijker om aan de slag te gaan, maar bovenal: het is ook nog eens leuk om te doen!
5. Wees niet bang om fouten te maken
Als starter maak je natuurlijk een leerproces door. Het is zo dat je meerdere keren moet vallen en opstaan. Het is dan ook helemaal niet erg om fouten te maken! Je wordt er als bedrijf juist alleen maar sterken van, want van fouten leer je. Je kan eens gaan zoeken naar bedrijven in jouw branche die succesvol zijn, en naar bedrijven die je nog niet als voorbeeld moet nemen. Vergelijk eens: hoe pakken zij problemen aan? Welke eigenschappen zijn kenmerkend? Je kan hier nieuwe inzichten aan overhouden!
Studio Marly kan jou uiteraard helpen bij het ontwikkelen van jouw branding. Wil je meer informatie ontvangen of wellicht meer tips ontvangen? Je kan altijd vrijblijvend contact met ons opnemen!
Blogs
Nog een blog lezen van Studio Marly? We hebben ook nog blogs geschreven met tips en we helpen je graag bij het wegwijs worden van de laatste trends! Benieuwd? Bekijk dan ons overzicht.