Databuro
branding
Bzzz. Branding
Dit Databuro is een platform dat zich richt op het uitwisselen en normaliseren van data uit verschillende bronnen. De data wordt hierna doorgezet naar een andere externe bron. De heren achter dit bedrijf zijn achter de schermen hier druk me bezig om dit op te zetten.
Studio Marly mocht voor dit bedrijf de branding ontwerpen. Databuro gaat zich voornamelijk online bevinden en zijn druk bezig met het ontwikkelen van een website én uiteindelijk een speciale app. Bij het logo werd er gedacht aan bijen, hoe kan het ook anders?! Het idee erachter is dat de “bijen” de data heen en weer brengen, zoals ze dat ook doen met nectar naar een bijennest.
De voorkeurskleuren waren uiteraard geel en zwart: de kleuren van bijen. In de kleur geel zit iets meer oranje, zodat dit iets warmer wordt. Het is leuk om te zien hoe de naam van het merk wordt doorgezet in de branding. Dit draagt bij aan een goede merkidentiteit! Maar toch op een volwassenmanier. De heren van Databuro hebben een brandbook ontvangen met hierin alles wat zij nodig hebben om de huisstijl goed te kunnen doorzetten.
Uiteindelijk is er een keuze gemaakt door Databuro. Studio Marly heeft uiteraard nog een aantal andere concepten gestuurd waaruit een keuze gemaakt kon worden.
Nu zelf aan de slag!
Je kan gemakkelijk contact opnemen met Studio Marly om een vraag te stellen óf om direct een afspraak in te plannen.